17 Eylül 2012 Pazartesi

çocukluğumuzun masumiyeti...

Yeni eğitim yılı başladı...Kimi sancılı diyor, kimi olur böyle vakalar... Mini mini birlerle, büyük abiler sonunda beton blokların arasında tanıştı...
 
Başbakan Erdoğan, Denizli'ye gitti, açılışı horoz diyarından yaptı.Hayırseverlerin yaptırdığı İmam Hatip Lisesi açtı...
 
Kurdeleyi kesmeden önce kürsüdeydi... 28 Şubat'çılara çaktı... Niye kapattınız diye sordu. Cevabı da kendi verdi... Terörist yetiştirmiyor diye mi dedi...
 
Demek ki, düz liseler ya da benim gibi meslek liselerini seçenler terörist yetiştiren yuvalarda eğitim gördü. Allah'tan ana - baba düzgündü de iyi yetiştim biri olarak terörist olmadım. Benimle birlikte yüzlerce arkadaşım da...

Başbakan'ın açılışı imam hatiple yapması kendi tabanı için önemli bir mesaj... İşini yürütmek isteyenler için de... Hatta çocuklar için de... Başbakan buraya kadar gelip imam hatip açıyorsa, bu okullar iyidir düşüncesi salık verildi haliyle..

Bizim çocukluğumuzda vardı imam hatip... Hiçbir sorun da yoktu.. Arkadaşlarımız giderdi, bize de terörist gözüyle bakmazdı hiçbiri..

Yaz aylarında okul kapandı mı, alevisi-sünnisi mahalle camiine giderdik kuran kursuna... Eee tüm çocuklar oraya gittiği için yalnız kalmak istemezdi kimse... İdeolojik değildi gitme amacı, eğlenmekti, kuran öğrenmekti...

Camiden çıkılır, yine tüm zıpırlıklar yapılırdı... Küfürler de edilirdi. Kimse günah evladım dinde yok, haşa kafir misiniz siz, ne ayıp müslüman böyle yapar mı demezdi... Çünkü zorla değildi, yürekle giderdik camiye, kuran kursuna..

Ama şimdi her şeyi tekellerine aldılar... Giden bizden, gitmeyen sizden diyorlar... Aileler ya korkularından ya da mecburiyetten gönderiyorlar... Gitmeyen dışlanmasın istiyorlar... Şimdi seçmeli dersler için böyle olacak. Kuran ya da Hz. Peygamber'in hayatını seçmeyenler kendilerini yabancı hissedecek..

Çocukluğumuzun masumiyetini aldılar çünkü bizden....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder